10 Eylül 2009 Perşembe

Windows Xp Hiç Olmadığı kadar Hızlı Açılsın


Adım 1

Yöntem: mini başlangıcı temizleme
Araç : Başlat menüsü
Kazanılan ortalama zaman : 1,5 saniye


Bilmiyorum başka adı varmı ama ben buna mini başLangıç diyorum sebep olarakta Adım 2 de görüceğünüz gibi başlangıç klasörüde var 2 side aynı ad yazarsam kafa karıştırıcaktı bende bu ismi verdim

Şimdi gelelim yapılıcak işleme en basiti olan bu işlemi gerçekleştirmek için Başlat menüsü > Programlar > başlangıç sekmesine geçin burada birtakım şeyler görüceksiniz bunlar bazı programların kendilerinin açılması için eklediği yerler yada kullanıcı isteği üzerine bilgisayar açıldığında bunlar açılsın diyorsa koyulan yer =) buradaki Dosyaları hepsini tek tek sağ tıklayarak silelim böylece açılışta bunlardanda kurtulucaz ..

Adım 2

Yöntem: yabancı yazılımları kapatmak
Araç : msconfig komutu
Kazanılan ortalama zaman : 3,2 saniye

Benim bilgisayarımdaki antivirüsüm kasper sky , Firewall ım zonealarm , Messenger ım , skypem ,ıcq ,winampım ,quiktimem v.s. v.s. adını vermek istemediğim daha birçok şey duruyor :P işte Windows açılırken bu programların hepsini tek tek başlatıyor bu nedenLede bilgisayarımızın açılışı bir hayli yavaşlar ilk önce bunları iptal edelim . Windows Gezginini açalım (Başlatan Çalıştıra girin) komut satırına “msconfig” (tırnaklar yok “”) açılan yerden Başlangıç sekmesine tıklayalım şu anda bulunduğumuz yerde açılışta çalışan dosyaların listesini görmekteyiz buradan Gereksiz şeyleri kaldırn aman dikkat edin fire wallınızı yada antivirüs yazılımını kapatmayınki güvenliğimiz elden gitmesin ama şimdi aklınıza takılıcak hangisi kapayım diye size birkeç öneride bulayım

-Nero yazılımının işaretini kaldırın
-winampı kaldırın
-arzu edersemiz Messenger ıcq v.s. onlarıda kaldırın
-quicktime kaldırın
-Acrobat kaldırın

Diğer listeyide inceleyin vede ona göre karar verin.

Adım 3

Yöntem: Açılış Logosunu Kaldırmak
Araç : boot.ini
Kazanılan ortalama zaman : 1,2 saniye

Açılış ta logoyu devre dışı bırakmak fazla etkileyici değil ama genede birkaç saniye kazanabiliriz.

Bunun için tekrar Windows gezginini açın ve de “msconfig” (tırnaklaryok””) yazın açılan yerden boot.ini sekmesine geçin vede buradan logoyu devre dışı bırakmak için Noguiboot a onay işaretini işaretleyin vede tamam diyin

Adım 4

Yöntem: Paylaşılan Klasörler Aratılmasın
Araç : Windows Gezgibi
Kazanılan ortalama zaman : 0,13

Windows her açılışta paylaşılan klasörleri aramasın diyorsanız bunu iptal etmenizi önerilebilir eğer bilgisayarınız bir ağın parçası değilse boşuna aramasına ne gerek nede luzum var ama kazanılan sure 1 saniyenin altında olduğundan fazla etkietmiyor ama isterseniz kapatabiliriz..

Bunun için bi klasör açın ve Araçlar / Klasör seçenekleri menüsünden görünüm sekmesine girin vede buradan ağ klasörlerini vede yazıcıları otomatik olarak ara satırındaki onay işaretini kaldırın..

Adım 5

Yöntem: Multimedia Efktlerini kapatın
Araç : Denetim masası
Kazanılan ortalama zaman : 1,89 saniye

Başlangıçta müzik yada yüksek kaliteli bir masaüstü arka plane her zaman pc nizi yoracaktır bundan emin olun oysa bunlardan vaz geçerek hem açılıştan kazanmak hemde bilgisayarın performansının Gözle görlülecek şekilde artması sağlanabilir..

İşlemi gerçekleştirmek için: denetim masasından ses efekti ve ayarları menüsüne tıklayalım buradan ses düzeni açılır menüsünden sesizi seçelim..

Şimdi pc performansını vede açılış süresini kısaltacak şeyi görelim =) bilgisayarıma sağ tıklayalım özelliklerden gelişmiş sekmesinden ayarlar a tıklayın en iyi performans için bilgisayarımı ayarla seçeneyini seçtiğinizde Xp nin multimedia efektlerine veda edeceğiz ama performansımız nerdeyse %35 artacaktır..

Adım 6

Yöntem: Windows a taze kan
Araç : Windows’un kendi bileşenleri
Kazanılan ortalama zaman : 2,1 saniye

İşimize Windows un kendi bileşenleri ile kendisini optimize etmesiyle başlıyıcaz ..
Herkezce bilinen bir şey ama kimse bir işe yaramıyor diye genelde es geçer bu yöntemi evet Disk birleştirmekten bahsediyorum =)

Hdd (harddisk) mizi birleştirerek bu işe başlıyabiliriz ama bazı arkadaşların kafasında soru işareti oluşucaktır birleştirince ne olucak diye onuda hemen açıklıyayım Windows sistem dosyalarınını bildiğimiz gibi harddiskte saklamaktadır . her açılışında yada bir uygulama çalıştırdığımızda hdd den dosyalar sorugulanır vede uuzn bir süreç başlar disk ne kadar parçalanmışsa uygulama o kadar geç açılır şöyle bir örnekte bulunayım : misket oynadığınızı düşünün 5 tane misketiniz var 3 tanesi önünüzde biride yanımızda diğeri ise daha uzakta siz 3 misketle oynarken hızlıca önünüzden alabilirsiniz 4 tanesiyle oynamak istediğinizde yayınızdan alırısınız ama hepsini istediğinizde Uzanıp almanız gerekir böylece fazladan zaman harcamış olursunuz dosya parcacıklarıda böyledir işte ne kadar duzgunse o kadar hızlı

Felsefe yapmayı geçtikten sonra =) uygulamaya gelelim bunun için Windows un bileşenlerinden biri olan disk birleştiriciyi kullanıcağız Başlat > Programlar > donatılar > sistem araçları >disk birleştiriciden ulaşabilirsiniz Uygulamayı açalım vede hemen başlıyalım

Adım 7

Yöntem: Windows bileşenlerini ekleyin / KALDIRIN
Araç : program ekle kaldır
Kazanılan ortalama zaman : 2,1 saniye

Windows ile gelen Windows Messenger Windows media player v.s. gibi araçların yerine Winamp msn Messenger gibi araçlara yöneldiyseniz bunların bulunmasının size bir karı olmaz söz konusu araçları kaldırarark hem yer tasarrufu hemde performanstan kazanabilirsiniz..

Buna ulaşmak için Başlat ayarlar > Denetim masası > Program ekle kaldır > windwos bileşenlerini ekle kaldırı seçip kendinize göre düzenleyin
http://BLoGDosTuM.BLoGSPoT.CoM

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...