12 Ocak 2012 Perşembe

Ofsayt Osman - Bu da mı gol değil hakim bey?

 Bu filmi izlememiş olsam da bu yazıyı okuduktan sonra kesinlikle izlemem gereken bir film diye düşünmeye başladım.

Ofsayt Osman : Ben sadece bu kıza . .

Hakim : Kim di o kız?

Ofsayt Osman : Şey küçük hasta . Hasta be hakim bey.

Hakim : Biliyoruz onu biliyoruz.

Ofsayt Osman: Doktorlar yani hepsi ölecek diye rapor vermişler hani yalnız sadece o Amerika davası var ya , oraya giderse büyük doktorlar varmış kurtulurmuş…

Hakim : Eee

Ofsayt Osman : Eesi yani sübyan be ! Bacak kadar çocuk. Yaşasın dedik kötü mü ettik. Gitti işte!

Hakim : Oğlum para senin olsa, yaptığın hareket çok asil derdim amma . .

Dinleyici :Ben helal ettim .

Pis Dinleyici :Ben etmedim!

Dinleyici :Otur be!

Hakim : Beyler! Atarım dışarıya! Sana gelince, yaptığın düpedüz suçtur!

Ofsayt Osman : Öğretmek gibi olmasın ama değildir hakim bey ! . .

Hakim : Neee ?

Ofsayt Osman : Asıl suç yani o kirli davalar yani böyle bi, bahis davasına milyonları trank atıpta ortalıkta hastalıktan kırılan bi çocuğu görmemektir! Yani siz daha iyi bilirsiniz ama; asıl suç odur yani…

Hakim : Şimdi o o başka ama senin yaptığın . .

Ofsayt Osman : Benim yaptığımdan ne olucak hakim bey, bizim adımız üstümüzde, garip bi ofsaydım ben .

Hakim : Hee?

Ofsayt Osman : Ofsayt yani hiç, gol olmamış adam! Öylesine ofsayt . İşte o benim! Adaletine kurban olduğum Allah’ım bi gün bile güldürmedi yüzümü. Ne yaptımsa neye el attımsa ters çıktı sonra sonra bi gün bu adamlar çıktı karşıma trak bastırdılar milyonu! Tamam mı ?!

Dinleyiciler : Doğru tamam tamam .

Pis Dinleyici : Ama ama çaldı!

Dinleyici : Otur bee!

Hakim : Şimdi atarım dışarı! Devam .

Ofsayt Osman : Sonra nah şunlar şunlar bütün serseriler ne kadar varsa aldılar etrafımı, ulan dediler yani toz kondurursan namusumuza ölmüş bil kendini!

Serseri Dinleyici: Mafetti bizi hakim bey!

Hakim : Oturun! Hepinizi atarım dışarı!

Serseri Dinleyici: Boynumuz kıldan incedir hakim bey…

Ofsayt Osman : Milyonu cebime koydum koymadım karşıma bi kız çıktı. Sarayburnu’nda kendini denize atıyodu. Ben zor yakaladım nedir derdin dedim. Kardeşi hastaymış. Tedavi de ettiremiyormuş . Ellerimde ölecek dedi .

Hakim : Kimdi o kız?

Pişman kız : Ben .

Ofsayt Osman : Sonra etrafımı bi takım dolandırıcılar aldı. Na en başta bu dolandırıcı ! . .

Kötü adam : Hakim bey!

Ofsayt Osman : Kim yer o bayat numaraları bee! Evine davet etti inek. Afedersiniz . Daha meraba demeden karısı dolandı boynuma oturttular beni sonra kumara masustan kaybettiler yani ilerde parayı böle kökten götürmek için anadın mı yani ben yer miyim bee?

Hakim : Ne yaptın kazandığın parayı?

Ofsayt Osman : Doğru küçüğe götürdüm hakim bey abi .

Pişman Kız : O parayı bulamasaydım o gece ilaç alabilmek için kendimi satıcaktım . .

Hakim : Peki kızım otur!

Ofsayt Osman : Bi müddet oyalandı yavrucak o arada ne kadar büyük baş hayvan varsa afedersiniz hani böyle büyük şirket sahibi varsa toplandılar başıma , yağdırdılar parayı böyle yaldızlar daha neler neler ama ben hepsine verdim pasoyu. Söylesene be abi be…

Dinleyici : Evet efendim. Söyledikleri doğrudur efendim . .

Hakim : Ya hisse senetleri ? Sahte senetler?

Ofsayt Osman : Bilmiyorum hakim bey vallahi billahi bilmiyorum . .

Kötü Adam: Yalan! Kontratı yanımda imzaladı .

Ofsayt Osman : Aaa ben mi ? . .

Kötü Adam: Şahitlerim var efendim!

Ofsayt Osman : Benn yaa benn . . .

Pişman Kız : Yalan!

Hakim : Yalan olan ne?

Pişman Kız : Kontratı kendisini sarhoş edip bizzat ben imzalattım.

Hakim : Ne demek istiyorsun?

Pişman Kız : Daha doğru düzgün okuması yazması bile yok. Kendisinden hatıra bi resim istedim yanında yoktu, bari bi imzanı at dedim. Kağıdı büküp boş yere imzasını attırdım. Sarhoşluktan gözünün önünü göremiyordu. Kabahat benimdir!

Ofsayt Osman : Hey Allahımmm. Ne habeeeer?

Hakim : Amaa ne de olsa…

Ofsayt Osman : Yaniii...öğretmek gibi olmasın ama kimsenin on parasına dokunmadım kimsenin emniyetine, yani böyle bir halel getirmedim ama yahu küçük kız yah iki güne kadar gitmezse ölecek dediler hakim beyyy böyle bişiy. hani saksıda çiçek gibi şu kadar sen olsan ne yapardın hakim bey ? . .

Dinleyiciler :Yaşa bee!

Ofsayt Osman : Saol abii bi sen anladın beni bee . Ya siz!

Ofsayt Osman : Ölecekmiş , ölmesin dedim. Bir can kurtulsun dedim. Bütün hayatımda ofsayt dediler. Bir işe yaramaz , sümsük dediler. Varsın gene desinler dedim. Hayatımda bi defacık bi kız sevdim. Onu da kaybedeyim dedim. Hayatımda bi kerecik bi şey kazanacak oldum , onu da kaybedeyim dedim. Tek bi can kurtulsun dedim. Çocuğu kurtaracak kadarını aldım , üst tarafına el sürmedim. Fena mı oldu?

Sizler hepiniz , hepiniz , hepiniz hakem olun abiler . Ya bu maç be tıpkı bi maç ama böyle hayat sahasında oynanıyo.oyuncuları bizleriz; topumuz da namusumuz, vicdanımız , insanlığımız. Ben , ben Osman.. Ofsayt Osman . Söyleyin be, Allah rızası için söyleyin be gene mi atamadım golü hahh? Bu da mı gol değil be? Gol mü?

Dinleyiciler : Gol !

Ofsayt Osman : Bu da mı gol değil be? Bu da mı gol değil ? . .

Dinleyiciler : Gol .

Ofsayt Osman : Adaletine insanlığına kurban olayım hakim bey. Bu da mı gol değil?

Hakim : Gol ! . . .

Ofsayt Osman – 1965 | Sadri Alışık

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...